novembertjugonde.blogg.se

Jag vet att jag inte är ensam, det finns så många fler, jag vet att ni finns. Det här är min berättelse om det som hände den 20e november 2013, det som skulle förändra mitt liv för alltid!

Mitt första inlägg

Publicerad 2013-11-18 20:40:00 i Allmänt,

Jag har funderat länge på att starta den här bloggen. Huvudsyftet är för min egen skull, för att få skriva av mig om mina känslor, men också för att allmänheten ska bli varse om att våldtäkter och sexuella övergrepp sker på de platser där vi anses vara som tryggast, och av dem vi litar på mest.
 
Många har bilden av en våldtäktsman, det hade jag också förut, att det är han, den där sliskiga killen på krogen som man efter för många drinkar ändå följer med hem ,eller att han är mannen som går bakom dig på väg hem från bussen, eller att han står och lurar i någon buske. Självklart, överfall på allmänna platser händer men det är ovanligt, såpass ovanligt att media alltid intresserar sig för detta ovanliga och skrämmer upp folk, så tjejer och kvinnor inte vågar gå hem själva. 
 
För att det inte ska bli rörigt med när i tiden allt skedde kommer jag att lägga inläggen på det datumet då det hände, även om de skrivs i efterhand men jag kommer även att uppdatera bloggen med mina tankar och känslor i nutid vartefter. Detta inlägg som skrivs 2015-10-18 kommer att läggas på ett annat datum för att inte röra till det tidsmäsisgt men jag kommer att signera det med datumet då jag skriver det.
 
Att starta den här bloggen var en process, från att mitt målsägandebiträde frågade om jag hade någon blogg eller dagbok från den tiden då jag blev utsatt, till att gå och ångra att jag inte hade bloggat till att faktiskt tänka att det kunde hjälpa mig att utrycka mina länslor. Dock var det svårt att känna att man skulle skriva inför hela världen, så jag funderade på en privat blogg men samtidigt känns det viktigt för mig att våga berätta. Jag höll ju våldtäkten hemlig för alla, och det är fortfarande många som inte vet något men bloggen är ett steg mot att våga berätta om det som hände. Jag har nu tagit steget och något av det svåraste var att hitta på ett nanm till bloggen men den heter novembertjugonde som står för den 20e november 2013 då mitt liv förändrades för alltid. 
 
// Julia, 2015-10-18
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela