novembertjugonde.blogg.se

Jag vet att jag inte är ensam, det finns så många fler, jag vet att ni finns. Det här är min berättelse om det som hände den 20e november 2013, det som skulle förändra mitt liv för alltid!

Min bästa vän i randig tröja Del 1

Publicerad 2013-11-19 20:58:00 i Bakgrund,

Jag minns inte vilken av alla roliga utekvällar det var vi träffades. Det jag minns är att jag hade somnat, som man alltid gör på nattbussen, och att jag vaknade av att min bästa vän satt och pratade med någon kille. Han började prata med mig också och det kom fram att den här okända killen visste typ allt om mig, det kändes så ialla fall för han kunde både mitt för och efternamn, hur gammal jag var och vilken skola jag gick i. Ja, han var väldigt stolt och fortsatte snacka om sin kompis som tydligen gillade mig och hade informerat honom om allt. Jag minns att jag tyckte det var lite små roligt samtidigt som det också bara var skumt att en okänd kille visste allt det där om mig. Sedan kom det fram att han och jag hade gått i samma skola och då blev det mindre läskigt.

Dagen efter så la han till mig på facebook och han började skriva till mig. Han skrev rätt knäppa saker, skickade konstiga bilder på halvnakna tjejer och frågade konstiga saker om mitt sexliv osv. En sådan knäpp och sjuk kille kan man ju inte prata med tänkte jag som slutade att svara. Ett halvår senare åkte jag till USA för att plugga.

Det var någon kväll där i USA när jag satt framför datorn som vi fick kontakt igen. I min ensamhet svarade jag på hans "hej" på fb och det var startskottet för 1,5 års vänskap som slutade med en polisanmälan..

Efter den kvällen då han skrev sitt hej så började vi prata mer och mer. Han satt uppe för att se NHL matcher och för mig var det runt middagstid och då hade jag inte så mkt för mig förutom att laga mat. Så vi pratade in princip varje kväll via skype. Jag tyckte fortfarande han var lite småjobbig men han skrev inget konstigt längre eller skickade några kosntiga bilder så när jag satt där på andra sidan jorden fick duga som sällskap. En kväll förändrades allt, han loggade in senare än vanligt och lät väldigt låg och konstig när han ringde upp mig på skype. Han berättade då att han varit i slagsmål, en kille utanför en klubb hade slagit honom, och två av hans tänder var förstörda. Han var rädd för sina föräldrars reaktion och var såklart i chock. Jag försökte hjälpa honom, kollade upp akuttandvården och pratade med honom om det som hade hänt. En polisanmälan hade polisen tagit upp redan på plats. Efter den kvällen blev han mer inåtvänd, han gick inte ut och satt hemma och kunde inte sova på nätterna. Det var här någonstans jag började finnas för honom och vi började prata nästan varje dag.  

En dag i slutet av maj 2012 var det dags för mig att åka hem till Sverige. 

Det skulle bli så kul att träffa min internet-kompis som jag hade pratat med via skype i flera månader. Jag hade till och med köpt en present till honom, för han ville ha något från USA så det fick bli en spargris med Gold and gate bron på. Första gången vi träffades sågs vi hemma hos mig tillsammans med min kompis och hans kompis för att se fotboll hemma hos mig, det var EM match och Sverige spelade match. Den sommaren kom han och jag att umgås varje dag. Han var fortfarande väldigt försiktig och rädd efter misshandeln men jag hjälpte honom ut ur sin isolering genom att aldrig lämna hans sida under någon utgång.

 

Julia // 2015-10-18

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela