novembertjugonde.blogg.se

Jag vet att jag inte är ensam, det finns så många fler, jag vet att ni finns. Det här är min berättelse om det som hände den 20e november 2013, det som skulle förändra mitt liv för alltid!

Min bästa vän i randig tröja Del 2

Publicerad 2013-11-19 22:53:00 i Allmänt, Bakgrund,

När sommaren blev till höst fortsatte vår vänskap. Han gick fortfarande på gymnasiet och jag började på universitetet. Det var också den här hösten, hösten 2012, som på ett sätt skulle bli början på det som gjorde att allt gick snett. Han och jag stod varandra så nära att räddslan att förlora varandra blev stor, dock var den nog större hos honom än hos mig, men jag lovade honom att vi aldrig skulle sluta vara vänner. Ja, jag lovade det då för jag kunde inte se vad som skulle kunna förstört vår vänskap.
 
En septemberdag träffade jag min bästa kompis i randig tröja och en av hans kompisar. Den här kompisen var speciell, vi kan kalla honom K. Han var speciell redan innan jag hade träffat honom. Alla pratade om honom och i mina ögon fortsatte han vara speciell även efter första gången jag träffade honom. Känslan min bästa kompis fick efter att jag och hans kompis började fattat tycke för varandra kan jag nog aldrig förstå. Men jag misstänker att det inte var lätt, att han var rädd att hamna i skymundand för sin kompis. Han, min bästa vän i randig tröja beskrev det så här "Jag trodde jag skulle sätta pizzan i halsen och börja spy. Fyfan!"

Något han aldrig förstod var att jag skulle aldrig ha lämnat honom, min bästa vän i randig tröja, för hans kompis. Aldrig. Men samtidigt tyckte jag att han skulle acceptera situationen, han kunde väl vara glad för våran skull? Nej, det var han inte och slutade prata med mig. Han motsatte sig allt. Tiden gick och jag och hans kompis träffades bara några få gånger och under den tiden var min kompis väldigt avig och ville inte prata. Men en bästa vän är ju någon man kan vända sig till i vårt och tort. Och rättegångsdatumet angående misshandeln min bästa vän i randig tröja varit med om tidigare började närma sig och då började han prata med mig igen. Självklart ställer man upp för sin bästa vän, för jag förstod hans reaktion, så jag lovade att finnas där för honom hela rättegångsdagen. Han fick bestämma exakt vad vi skulle göra, han ville dricka snaps men det sa jag dock nej till. Istället bestämde han att vi skulle äta thaibuffe och sen åka hem och kolla på film. Jag ägnade halva dagen åt att sitta i tingsrätten för han hade tagit fel på tiden. Under timmen då rättegången pågick satt jag utanför och läste min kursbok, jag hade tenta samma vecka.
 
Vad exakt det var som gjorde att vår vänskap förändrades och när när den förändrades vet jag inte. Jag skulel säga när hans kompis kom in i bilden. En sak som inte gjorde det bättre var att vi började vara fysiska med varandra. Det dummaste vi kunde göra. Jag minns faktiskt inte första gången det hände, men jag har ett svagt minne av ångesten efter som vi båda hade och våra samtal om vad som hade hänt, vad hade vi gjort?
 
Allt förändrades från den stunden. Han kunde påverka mig såpass mycket, han kunde vara världens gulligaste och ställa upp till 100% för mig samtdigt som han på något sätt ofta tryckt ner mig. Förklarade för mig hur dåliga beslut jag tog, hur världelös och elak jag var. Allt detta för att jag började träffa hans kompis igen eller gjorde något han inte gillade. Jag kan förstå hans ilska, och att han var arg men aldrig att han gjorde som han gjorde mot mig eller vissa saker han sa. Arg var han för att jag träffade hans kompis K, arg för att jag hade svårt att säga sanningen om det, arg för att han var rädd att förlora mig, och arg för att han gillade mig? Jag satte ett frågetecken där för det vet jag faktiskt inte, jag vet inte om han var kär i mig men jag tror det, även om han alltid skulle förneka det. Jag ville avsluta våran fysiska relation för det kändes inte rätt, varken mot honom, mig eller hans kompis K, han började bli allt mer kontrollerande och han började än mer tala om hur mycket jag svek honom osv. Han blev som besatt av mig och ville alltid vara nära mig och röra vid mig men att det skulle gå över styr kunde jag kanske ha anat men aldrig trott, för en bästa vän vill väl inte skada mig?
 
 
// Julia, 2015-10-19

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela